Kirkekunst

Inspirationen til udsmykningen af koret i Terndrup kirke tager sit udspring i trosbekendelsen som kirkegængeren hver søndag bekræfter sin kristne tro ved:

Korsfæstet, død og begravet, nedfaret til dødsriget, på tredje dag opstanden fra de døde, opfaret til himmels, siddende ved Gud Faders, den almægtiges, højre hånd, hvorfra han skal komme at dømme levende og døde.

Jeg tror på Helligånden, en hellig, almindelig kirke, de helliges samfund, syndernes forladelse, kødets opstandelse og et evigt liv.

Jeg synes, at trosbekendelsen rummer vort daglge liv. Vores kampe for at nå vores ønsker. Mens tid er, for det liv, vores forældre har givet os. For vores liv på denne jord er fra fødslen afmålt, og ingen ved med sikkerhed, hvornår vi skal her fra.

Korsfæstelsen føler jeg også er en del af mit liv især, når jeg ikke bliver hørt og ikke bliver respekteret som det meneske jeg er, med de evner der er blevet mig givet.

Til tider føler jeg livet er som at være fanget uder isen og problemstillinger er frosten der får vågen til at fryse til i sidste øjeblik finder jeg en løsning, isen smelter og solens stråler varmer mig op, jeg er opstanden.

Finder jeg balancen mellem det jeg skal, og det jeg drømmer om at nå har jeg sejret som kristus over døden.

2274

website af atriumWeb ApS - Online markedsføring

Navigation